29 Ocak 2008 Salı

LASTİK BAKIMINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

*Lastik ebadı, araç üreticilerinin belirlediği ebat olmalıdır.
*Kullanılan lastik tipi ve sırt deseni, kullanım amacı ve şartlarıyla uyumlu olmalıdır. Aynı araçta, farklı ebat ve yapıda lastik kullanılmamalıdır.
*Lastik basınçları, araç kullanım kitaplarında ve lastik kataloglarında öngörülen değerlerde olmalı, en az 15 günde bir ortam sıcaklığında (lastikler soğukken) kontrol edilmelidir. Ölçüm yapan aletlerin doğru olduğundan emin olmalı ve araçta bulunan yedek lastik unutulmamalıdır. *Lastik basınçları kullanım sırasında, ısınma gerekçesiyle asla düşürülmemelidir.
*Yeni lastik takıldığında ve titreşim gibi şikayetler olduğunda, tekerleklerin (lastik+jant) balans ayarları yaptırılmalıdır. Aracın ön düzen ayarlarının normal olduğundan emin olunmalıdır.
*Lastik tabanında düzensiz aşınma, araçta çekme ve titreşim gibi olumsuzluklar görüldüğünde, araç ön düzeni yetkili servislerce kontrol edilmeli, araç kullanımlarında kitabında öngörülen değerlere ayarlanmalıdır.
*Lastiklerde diş derinliği, güvenli sürüş için büyük önem taşıdığından, diş derinlikleri düzenli aralıklarla kontrol edilmeli, dişler belirli bir derinliğe indiğinde (en düşük 1.6 mm) yeni lastikle değiştirilmelidir.
*Lastiklerin montajı ve balans ayarı; kullanılacağı araca uygun ve kataloglarda öngörülen ebatlarda jantlara, yetkili servisler tarafından, uygun el aletleri ve makinelerle yapılmalıdır.
*Delinen, arızalanan lastikler eğer onarılacaksa; lastiklerin öncelikle yetkili kişiler tarafından kontrol edilmesi, onarımın uzman kişilerce ve uygun malzeme kullanılarak yapılması gerekmektedir.
*Aracın park edildiği yerin zemininde, yağ, benzin, mazot, solvent gibi petrol esaslı ürünler ve akü asidi gibi zararlı kimyasal ürünler bulunmamalıdır.
*Araca binmeden önce, lastiklerin durumunun göz ile kontrol edilmelidir.
*Bozuk yüzeyli yollarda araç hızlı kullanılmamalıdır. Sert bir darbe alınması durumunda, lastikler ve jantların uzman kişilerce kontrol edilmesi faydalıdır. Zorunluluk dışında sert ve ani fren yapılmamalıdır.
*Araç, uzun süre park halinde hareketsiz kalması durumunda, takoza alınmalı ya da periyodik olarak lastiklerin yere basan kısmı yürütülerek değiştirilmelidir.

İyi seyirler dileğimizle...

Hiç yorum yok: